شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۲۲۲
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲

فکرشهر: مجری طرح نیروگاه هسته‌ای بوشهر با بیان اینکه "نحوه پایش‌های زیست‌محیطی در ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای بوشهر مورد توجه است" گفت: مرکز پایش زیست‌محیطی مدرن در پروژه واحدهای 2 و 3 نیروگاه هسته‌ای بوشهر ایجاد می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، مسعود نصوری ظهر امروز در نشست مدیران و کارشناسان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه "در ساخت واحدهای 2 و 3 نیروگاه هسته‌ای بوشهر شرکت‌های ایرانی نقشی مهم و تأثیرگذار دارند" اظهار داشت: شرکت‌های ایرانی در ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه فعالیت چشمگیری دارند.

وی با بیان اینکه "تاکنون 80 درصد عملیات خاک‌برداری در ساخت این پروژه انجام شده است" گفت: همزمان با خاک‌برداری، عملیات خاک‌ریزی، برای استحکام زیرساخت‌های آن در حال انجام است که پیشرفتی قابل توجه دارد.

 مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر، حجم بتن‌ریزی در فونداسیون ساختمان اصلی رآکتور دوم را مطلوب دانست و ابراز کرد: با رعایت‌های کامل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ساخت واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون وقفه‌ای ایجاد نشده است و ساخت آن ادامه دارد.

نصوری، با تأکید بر نظارت‌های زیست‌محیطی گفت: باتوجه به نظارت‌های زیست‌محیطی تلاش بر این است که وفق قوانین و مقررات از هرگونه آسیب به محیط زیست جلوگیری شود.

وی حضور کارشناسان خبره و بررسی نحوه پایش‌های زیست‌محیطی در فعالیت‌های نیروگاه اتمی را بسیار مهم و مورد توجه دانست و تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست پیرامونی نیروگاه اتمی بوشهر همیشه یکی از اولویت‌های مهم بوده است.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه "نحوه پایش‌های زیست‌محیطی در ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای بوشهر مورد توجه است" گفت: مرکز پایش زیست‌محیطی مدرن در پروژه واحدهای 2 و 3 نیروگاه هسته‌ای بوشهر ایجاد می‌شود.

فرهاد قلی‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هم هدف از بازدید از نیروگاه اتمی را  آشنایی و اطلاع از نحوه پایش‌های زیست‌محیطی فعالیت‌های نیروگاه هسته‌ای بوشهر دانست و تصریح کرد: خوشبختانه اندازه‌گیری‌های دقیقی با استفاده از دستگاه‌های سنجش و پایش مدرن در سطح استانداردهای روز بین‌المللی در حال انجام است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به فازهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر خاطرنشان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه همکاری بین نیروگاه هسته‌ای بوشهر و اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان برای هماهنگی در پایش‌های زیست‌محیطی منطقه منعقد می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر